За „Работодателят отблизо“ отговорите на въпросите ни даде Магдалена Петракиева, Мениджър, Подбор и оценка на персонала в Балкан Стар.
Групата Балкан Стар е част от предприемаческата група на Вили Бетц. Компанията започва своята дейност през 1992 г. стартирайки с марката Mercedes-Benz. в България. Днес Балкан Стар е генерален представител на марките Mercedes-Benz, Mitsubishi и Jeep като продуктовата гама включва широк избор от нови автомобили, автомобили с инвестиционно приложение и употребявани такива от марките FUSO, Setra, Renault, Dacia, Nissan, Fiat, Alfa Romeo. Фирмата предлага богата наличност от оригинални резервни части и пълно следпродажбено обслужване. Клиентите могат да направят своя избор от различни възможности за финансиране и обратно изкупуване. Фирмената група извършва дейността си на територията на цяла България. Компанията разполага със собствени клонове в София, Пловдив, Варна и Бургас, както и с търговски партньори за отделните марки. Балкан Стар е единствената автомобилна група в България, в която е внедрена SAP-базираната система за планиране и управление на ресурсите. Богатата история на Балкан Стар е доказателство за дългогодишния опит и качеството, което предлага една от водещите компании на българския пазар. През последните години служителите са се увеличили многократно, като в момента работещите за организацията наброяват повече от 500. Повече информация за нас можете да намерите на сайта ни: http://www.balkanstar.com.
Разнообразна и мотивираща с ясно изразен индивидуализъм и професионализъм сред колегите; силно подкрепяща среда, предоставяща развитие на хора, ориентирани към резултатност. Ние не търсим специалисти само с автомобилна насоченост. Предлагаме развитие в различни области, например в: логистика и транспорт, програмиране, юридически дейности, фасилити мениджмънт и други.
Отговорът не е еднозначен, защото за всяка позиция изискванията към кандидатите са различни, но все пак, за да се постигат резултати и да бъдем взаимно полезни, служителят трябва да се чувства удовлетворен от свършената работа, както да се стреми да постига все по-високи цели:
Упоритост – за постигане на резултати във всяка област, човек трябва да бъде постоянен и отговорен към това, което прави;
Комуникативност – във всяка сфера на професионална дейност, служителят неминуемо трябва да общува, вкл. и на чужд език (английски, немски и руски са най-често търсените при нас);
Нагласа за учене – независимо от нивото на компетентност, което е постигнал всеки професионалист в областта си, всяка компания има своите специфични фирмени ценности и артефакти. Това изисква известна приспособимост към средата, за да бъде успешен и в новата компания.
Трябва да се „вижда“ неговата грамотност. Това е официалният документ, с който кандидатът, презентира себе си и е много важно да го структурира добре; да изложи точно, кратко и ясно своята история, реферираща към вакантната позиция и да не допуска грешки (граматически, правописни, фактологически и др.)
…собственият почерк. Мислете за това, което Ви дава предимство и Ви отличава от Вашите колеги. Бих препоръчала да отговорите на 3 конкретни въпроса:
– Какъв е Вашия придобит опит, който реферира към профила на търсения кандидат в обявата?
– Кои Ваши качества и умения Ви правят подходящ за конкретната позиция или стажантска програма?
– Каква добавена стойност ще получи работодателя, ако Ви наеме?
…областта, за която кандидатства. Ако подкрепи интереса си с примери и хобита в тази посока, би звучал по-достоверно.
… автентичността си, желанието да се учи и професионализма си.
Запознайте интервюиращия със себе си, а не с образа, който мислите, че ще е „продаваем“ в компанията.
– Да закъснее, без да информира предварително.
– Да посочи недостоверни данни за придобит опит или образование.
– Да не е наясно с бъдещите му задължения след края на интервюто (задавайте въпроси и Вие).
Беше за позиция Мениджър, Производство и логистика (висш мениджъмънт).